همان طور كه اطلاع داريد نرم افزارهايي كه براي جلوگيري از تماس مزاحمين ساخته شده اند ، همگي بلافاصله پس از تماس مزاحم با شما تماس را قطع ( Reject )  مي كنند و چيزي كه مشخص است اين است كه براي فرد بوق اشغال پخش مي شود .

مطمئناً فرد مزاحمي كه با شما تماس گرفته پس از دريافت بوق اشغال به تصور اينكه شما با گوشي خود مشغول صحبت با فرد ديگري هستنيد ، مجدداً با شماره شما تماس برقرار مي كند وشايد اين كار او دهها بار انجام پذيرد .

 

mozahem-۶۶۸۱.jpg

اما اينبار قصد معرفي ترفندي را داريم كه با استفاده از آن و يكي از نرم افزارهاي جلوگيري از تماس  ، (مثل مطلبي كه قبلا در موبايل ها.كام براي گوشي هاي سري 60 ارائه شده بود كه مي توانيد نرم افزار فوق را از اينجا دانلود كنيد ) تلفن همراه خود را براي مزاحمين از دسترس خارج ساخته و يا فرد با پيغام شماره مشترك مورد نظر اشتباه است و يا … رو به رو شود ، در حالي كه افراد معمولي به راحتي قادر به برقراري تماس با شما هستند و مي توانيد با آنها مكالمه كنيد .

براي اين كار ابتدا لازم است تا يكي از نرم افزارهاي جلوگيري از تماس را بر روي گوشي سيمبيان خود نصب كنيد . (مثل اين نرم افزار براي سيمبيان سري 60)

حال اگر نرم افزار را اجرا كرده و شماره هاي مزاحمين را به آن بدهيد مي بايست پس از تماس وي با گوشي شما براي او بوق اشغال پخش شود .

اما براي اينكه به جاي بوق اشغال فرد مزاحم با يك پيغام از شبكه مخابرات رو به رو شود مراحل زير را انجام دهيد .

ابتدا وارد تنظيمت گوشي خود شده (Setting) و در بخش Call divert گزينه Voice Calls را انتخاب كرده و گزينه If Busy را برگزينيد . حال آن را Active كرده و شماره  0273 را وارد كنيد .  (توضيح اينكه به جاي شماره 0273 مي توانيد شماره موبايلي كه مي دانيد در دسترس نيست و يا به علت بدهي قطع است را وارد كنيد) .

حال پس از تماس مزاحم به جاي پخش بوق اشغال براي وي ، با پيغامي شبيه : شماره اي كه با آن تماس گرفته ايد اشتباه است و يا …. رو به رو مي شود ، اما اگر فرد ديگري با شما تماس بگيرد گوشي شما زنگ خواهد خورد و همانند قبل قادر به پاسخگويي با وي هستيد .

پانوشت :

همان طور كه قبلاً اشاره شد ، اين ترفند مناسب گوشيهاي داراي سيستم عامل سيمبيان است به دليل اينكه قادر به نصب برنامه هاي جلوگيري از تماس مزاحمين هستند .

اما مي توانيد اين ترفند را به نوع ديگري براي گوشيهاي ديگر (مثل سوني اريكسون هاي جاوا) نيز استفاده كنيد .

تنظيمات دايورت هنكام اشغال بودن گوشي براي تمامي گوشي ها قابل اجرا است اما چون قادر به نصب نرم افزار نيستيد نگران نباشيد … كافي است هنگامي كه فرد مزاحم با شما تماس گرفت شما به جاي فشار بر روي دكمه Call سبز رنگ دكمه قطع تماس (دكمه قرمز رنگ) را فشار دهيد تا تماس Reject  شود . اما فرد به جاي بوق اشغال با پيغام مواجه خواهد شد .

برچسب ها :