و حالا آمده ايم كه به انتظارها پايان دهيم و به قول خود عمل كرده باشيم . از مدت ها پيش دوستان در قسمت نظرات درخواست داده بودند تا نرم افزار  IR -REMOTE  ( كنترل تلويزيون ) براي گوشي هاي سري 60 ورژن 3 ( S603RD ) را در سايت قرار دهيم . ما از مدت ها پيش مي توانستيم اين كار را انجام دهيم اما مشكلي كه جلوي پاي ما قرار داشت اين بود كه اين نرم افزار نياز به كرك داشت و متاسفانه كرك آن هم نياز به ساين داشت و در آن زمان اگر قرار بود اين نرم افزار را در سايت قرار دهيم بيشتر عزيزان با مشكل ساين و پيغام آن مواجه مي شدند  . براي همين كمي صبر كرديم تا روش هاي جديدي براي ساين كردن ابداع شود . چندي پيش روش هك گوشي براي خلاص شدن از شر ساين برنامه ها ابداع شد . اين روش هك هم انواع و اقسام زيادي داشت . اما باز هم مشكلي كه وجود داشت اين بود كه آموزش اين روش و ياد گرفتن آن تقريبا پيچيده بود مخصوصا براي كاربران مبتدي … پس باز هم صبر كرديم و از قرار دادن اين نرم افزار در سايت منصرف شديم .

تا اينكه چندي پيش در اين پست به صورت بسيار ساده و روان راحت ترين و ساده ترين آموزش هك گوشي و خلاص شدن از شر ساين كردن را آموزش داديم كه شايد يكي از بهترين پست هاي سايت موبايل ها دات كام بود . البته نكته اي كه در پست ساين فراموش كرديم بگوييم اين بود كه شما با كپي كردن فايل installserver در مسير مربوطه به غير از ساين يك مشكل ديگر را هم از جلوي پاي خود بر مي داريد و آن هم مشكل برنامه ها با تاريخ گوشي بود كه مثلا حتما ديده ايد كه در بعضي پست ها گفته ايم كه براي نصب اين برنامه بايد تاريخ گوشي بر روي 2007/12/25 باشد اما اين مشكل هم با كپي كردن فايل installserver در قسمت مربوطه به طور كامل از بين مي رود .

خوب همان طور كه گقتيم كرك نرم افزار IR -REMOTE نياز به ساين دارد و جالب اينجاست كه شما بودن كرك حتي يك بار هم نمي توانيد از اين نرم افزار استفاده كنيد .  پس قبل از دانلود و نصب IR-REMOTE بايد ياد داشته باشيد كه از شر ساين كردن راحت شويد . پس براي دوستاني كه تازه به سايت موبايل ها دات كام ملحق شده اند دوباره آدرس مطلب ساين را قرار مي دهيم . كساني كه همچنان با ساين مشكل دارند كافيست به اينجا مراجعه كنند .

فقط خواهشي كه ار دوستان داريم اين است كه اين آموزش را كامل كامل بخوانند تا با مشكلي مواجه نشوند . مطمئن باشيد زحمتي كه شما براي خواندن اين آموزش صرف مي كنيد خيلي خيلي كمتر از زحمتي است كه ما براي نوشتن اين آموزش صرف كرده ايم .

خوب بيشتر از اين شما را معطل نمي گذاريم و به آموزش نصب و كار با نرم افزار IR-REMOTE ( كنترل تلويزيون ) مي پردازيم .

در فايل دانلود 3 فايل براي نصب بر روي گوشي وجود دارد كه بايد حتما حتما آن ها را به ترتيب نصب كنيد . ما هم براي راحتي كار شما اين 3 فايل را شماره گذاري كرده ايم . يعني شما ابتدا فايل 1 و بعد آن فايل 2 و در آخر هم فايل 3 را نصب كنيد . كرك برنامه همان فايل 3 است كه باز هم مي گوييم نياز به ساين دارد .

پس از فايل 1 شروع به نصب كنيد كه اين فايل اصلي برنامه است كه نصب آن در حدود يك دقيقه يا بيشتر طول مي كشد .

پس از نصب فايل 1 بدون اينكه به داخل برنامه برويد اقدام به نصب فايل 2 كنيد . پس از نصب فايل 2  باز هم بدون اينكه به داخل برنامه برويد اقدام به نصب فايل 3 كنيد .

نكته مهم : هر سه فايل را بايد بر روي PHONE MEMORY  گوشي خود نصب كنيد . نگران نباشيد اين نرم افزار بر خلاف 3 فايله بودن آن حجم زيادي از PHONE MEMORY شما را اشغال نمي كند .

پس از نصب نرم افزار به قسمت My OWn ( قسمت برنامه هاي نصبي ) گوشي خود مراجعه كنيد . حالا پس از ورود به نرم افزار و قبل از هر كار پس از انتخاب گزينه Options همان طور كه در عكس زير مي بينيد به گزينه دوم يعني Settings برويد .

پس از انتخاب گزينه Setiings  صفحه زير را مشاهده مي كنيد كه شامل 5 گزينه است كه به علت 5 گزينه بودن عكسي كه گرفتيم به 2 عكس تبديل شد كه در عكس اول 4 گزينه اول  و در عكس دوم گزينه 5 كاملا مشخص است .

خوب تمام كار ما با گزينه 1 و 5 است . همان طور كه در عكس مشاهده مي كنيد گزينه 1 يعني ( IR mode )  بر روي گزينه Method 1 و گزينه 5 يعني ( Orientation)  بر روي Auto  قرار دارد . اين تنظيمات را حتما به خاطر بسپاريد يا در جايي يادداشت كنيد .

خوب حالا همان طور كه در زير مي بينيد بايد گزينه 1 يعني ( IR mode ) را بر روي گزينه  Method 5

و گزينه 5 يعني ( Orientation) را بر روي Right قرار دهيد .

توجه داشته باشيد كه در صورت انجام ندادن اين مرحله اگر از نرم افزار خارج شويد و بخواهيد دوباره به آن وارد شويد با پيغام  Feature not supported روبرو مي شويد . خوب حالا با زدن دكمه Back  در سمت راست به صفحه اصلي برنامه برويد . حال با استفاده از گزينه Add Device و سپس انتخاب بخش Tv مي توانيد مدل TV ( تلويزيون ) خود را به اين برنامه بدهيد .

خوب بعد از انتخاب گزينه add device به بخش زير مي رويد كه شما بايد قسمت TV را انتخاب كنيد .

پس از انتخاب گزينه TV  مارك تلويزيون خود را انتخاب مي كنيد كه ما در اين جا به عنوان مثال sONY  را انتخاب مي كنيم

خوب پس از انتخاب مارك تلويزيون خود مثلا sony  مدل آن را هم انتخاب مي كنيد كه ما به عنوان مثال در زير تلويزيون sony  و مدل Trinitron Wega  را انتخاب كرده ايم .

حال پس از انتخاب مدل گوشي توسط جوي استيك گوشي گزينه Kingcrown كه در كنار آن سه ستاره طلايي رنگ وجود دارد را انتخاب كنيد .

تا به صفحه كنترل تلويزيون خود برويد .

حالا فقط كافيست قسمت اينفرارد گوشي خود را رو به سمت تلويزيون بگيريد و اقدام به تعويض كانال يا افزايش يا كاهش صداي تلويزيون و  ………. بپردازيد .

در پايان هم  3 نكته باقي مي ماند كه در پايين ذكر مي كنيم

1- اين نرم افزار مدل هاي Tv  كمي را در خود جا داده است كه شما بايد براي داشتن مدل هاي بيشتر تلويزيون ها فايل Database اين برنامه را هم دانلود كنيد و اين پوشه را در داخل مموري كارت گوشي خود كپي كنيد . پس از كپي كردن اين پوشه در مموري كارت با استفاده از File Mamager گوشي خود به اين پوشه برويد و مدل تلويزيون خود را انتخاب كنيد آن وقت مي بينيد كه نرم افزار Ir-REMOTE  خود به خود باز مي شود و مدل تلويزيون شما را اضافه مي كند . پس اگر مدل تلويزيون شما در ليست برنامه IR-REMOTE  وجود نداشت بايد توسط File Manager  گوشي خود مدل تلويزيون خود را از Database  اين برنامه انتخاب كنيد كه اين پوشه Database  هم در ادامه مطلب براي دانلود گذاشته شده است .

2- حتما با خود مي پرسيد پس تلويزيون هاي ساخت داخل چه مي شوند ؟؟؟؟ مثلا تلويزيون شهاب نوعي مارك ايراني است اما اين نرم افزار خارجي ؟؟؟؟ بله سوال شما كاملا به جاست . بايد بگوييم كه نوع و مارك تلويزيون اصلا مهم نيست بلكه سيستم طراحي داخلي آن مهم است . يعني به عنوان مثال شما بايد ببينيد و امتحان كنيد كه سيستم طراحي  تلويزيون ساخت داخل با مارك شهاب  به چه تلويزيون با مارك خارجي اي شباهت دارد ؟؟  خوب ما خودمان براي تلويزيون شهاب اين كار را انجام داديم و به اين نتيجه رسيديم كه طراحي داخلي تلويزيون شهاب داخل دقيقا از روي تلويزيون با مارك سامسونگ است . و پس از انتخاب تلويزيون سامسونگ در اين نرم افزار به راحتي توانستيم تلويزيون با مارك شهاب را كنترل كنيم . پس تست اين كار نيار به كمي وقت و حوصله دارد كه آن را به خودتان مي سپاريم .

3- خوب حتما با خود مي پرسيد چرا بايد تنظيمات اصلي برنامه را به خاطر پسپاريم ؟؟ بايد بگوييم كه اين نرم افزار كمي بد قلق است و در صورتي كه با تنظيمات ما با مشكل مواجه شديد بايد تنطيمات را دوباره به حالت اول برگردانيد و يا اگر امكان اين كار وجود نداشت نرم افزار را پاك كرده و دوباره تست كنيد اما حتما هنگام ورود به نرم افزار ابتدا به تغيير تنظيماتي كه ما گفته ايم بپردازيد و در صورت مواجه شدن با مشكل برنامه را پاك كرده و دوباره نصب كنيد و از تنظيمات اصلي برنامه استفاده كنيد . البته دوستاني كه گوشي نوكيا 5700 دارند حتما بايد از تنظيمات ما استفاده كنند و در غير اين صورت با پيغام زير روبرو مي شوند

كه اين نكته ممكن است براي ديگر گوشي ها هم صادق باشد .

پس ما تست اين تنظيمات را به خودتان مي سپاريم .

موفق و سربلند باشيد – با تشكر سجاد صفا

دانلود فايل هاي برنامه IR-REMOTE ( فايل شماره 1 و 2 و 3 ) با حجم 736 كيلوبايت

دانلود Database  برنامه IR-REMOTE ( مدل هاي اضافي تلويزيون )  با حجم 1.25 مگابايت

پسورد فايل هاي فشرده : www.mobileha.com

برچسب ها :